Showing posts with label entri saja saja. Show all posts
Showing posts with label entri saja saja. Show all posts

Aiskrim Kacang Merah, Nostalgia Zaman Kanak-Kanak

Assalamualaikum warahmatullah.. Salam satu blogger..

Mesti ramai yang mengadap lappy ni kan? maklumlah, tengah cuti hujung minggu ni.. Ada jugak yang golek golek ngah layan hindustan kot? hehe..

Dah seminggu kat sini panas jak memanjang.. Memang takut la mau keluar rumah kalau petang petang macam nih, panasnya.. Ya Allah.. Meyengat! Ini baru panas kat dunia kan, belum lagi kat padang Masyar.. Nauzubillah.. 

Kalau dulu masa kecik kecik, petang macam ni mesti pergi sekolah agama, start pukul 2 sampai pukul 5.30 petang. Haaa.. sebelum pergi sekolah kena singgah kedai dulu, beli Aiskirim Kacang Merah.. Mesti korang pun pernah makan dan suka makan kan? hehe


maaflah, aku malas nak amek fon aku kat bilik, so ko amek jer guna webcam.. amacam? pintar kan? hahaha

Aiskrim ni memang populer sejak aku tadika lagi.. kawan-kawan aku takda sorang pun yang "missed" makan aiskrim nih. So, bila tengok kereta bapa aku dah jauh, aku ngan kawan-kawan aku pun belari gi kedai sebelah sekolah.. hehehe.. bayangkanlah.. dah belasan tahun aiskrim nih wujud.. ceh.. buat gempak pulak.. hehe..

Eh, napa ko gelak? Pasal ni aiskrim harga dua posen ka? Eh, sekarang harga dia pun dah mahal ok, dah naik jadik tiga puloh sen! =_= Kakakakakaka..

yes, aiskrim nih harga 20 sen jer masa zaman aku kecik kecik dulu, sekarang dah 30 sen.. Aiskrim ni sedap gila la bagi aku, tu yang sampai dah dewasa macam ni pun aku masih lagi carik aiskrim nih kat kedai.. kau hado? ehehehehe.. :P

So, hari yang panas, makan 3 batang aiskrim nih, memang perghhhh la.. hahaha.. 

P/s: Kat semenanjung ada jual ka aiskrim macam nih?





❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

Choco Cupcakes Di Waktu Hujan

Assalamualaikum.. Selamat petang..

Whoaaa~~ Semalam kat Sabah seharian hujan.. kan kan? kat semenanjung camana? Sebenarnya cp suka hujan nih.. sejuk jer.. boleh tido sepuas hati.. haha.. tapi masalahnya baju lak susah nak kering kan..

Okay, semalam masa hujan tu kan kita orang duduk di ruma jak, so mama cp tanya napa tak buat kek.. Cp cakap, malas la ma.. teda mood kunun.. hehehe..

Tapi bila fikir fikir, daripada tiada buat apa apa, bagus buat apa apa kan? hehehe.. So cp pun buatlah cupcake.. :D


Maka dengan ini.. saya pun memulakan la proses pembuatan kek saya.. hehehe.. nasib baik bahan bahan suda sedia..



cp letakkan cekelat hershey's kisses sebagai inti.. whoaa~~jeles tak?  hahaha..



Sedia untuk di bakar pada suhu 180 darjah celcius selama 20 minit! :D

 Hasilnya?? taraaaaa.. kek yang gebu.. hehehe


 Akhir sekali cp buat topping guna cekelat masakan then tabur choco rice.. dah siap! :D


makan cupcake ngan teh panas.. perghhh.. hujan yg sungguh menyenangkan.. hahahaaa.. tu je la nak tunjuk.. kakakaka.. sebenarnya cp takde la suka sangat makan cekelat ni.. tapi adek cp suka.. so cp buat la cupcake ni suka suka.. eheee.. 

oya, korang masih ngat tak cupcakes yg cp buat dulu? yang tu simple cupcakes lengkap dengan resipi dia kat SINI.. hehehe

ok la, bai! :D

memopuff: kalau ada yg nak request resipi utk cupcake coklat ni, gitau cp k! :D


❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

Akhirnya aku tukar jugak.. Selamat tinggal BIRU!

Assalamualaikum dan salam sejahtera korang..

huh~~ aku terpaksa mengaku kalah jugak.. aku terpaksa turuti kemahuan mereka.. kalau aku tak tukar, kang dorang yang tukar tetiba.. habes aku terkapai kapai.. jadi bila aku fkir fikir, biarlah aku sendiri yang tukar.. kan? jadi takde la terkejut sangat.. hihi

Korang plak? dah tukar dashboard korang dari BIRU ke OREN? hmm.. sebenarnya aku masih lagi terkial kial nak guna dashboard baru ni.. cool memang cool tapi bila kita dah biasa dengan sesuatu benda pada satu jangka masa yang lama.. memang susah bila tukar jadi baru.. Tapi takpela, teringat masa time tukar facebook kepada timeline.. masa tuh menyesal tahap gaban tukar awal jadik timeline sebab tak tau guna.. nampak serabut dan argghhhh.!!! tapi now, aku dah biasakan diri, bila orang lain pulak yang merungut pasal facebook dia tetiba jadik timeline, aku sengih jer.. hehehe..


dua tiga hari kang, mesti aku dah biasa guna benda nih.. hihi.. kalau tak, korang tahan hati je la nanti baca rungutan aku pasal dashboard baru nih..hahaha.. oke la, kalau yang belum tukar tuh, jangan pikir panjang.. jom la tukar.. kang bukak2 jer blog jadi dashboard baru, lagi la susah kan? tekejut meaw jer korang.. hihi..

ok la, bai!

puff: kebelakangan nih, cp rasa macam penggunaan 'aku' dalam penulisan entri tuh lebih santai dan cool, memang agak kurang sopan tapi selesa sangat.. :) apa apa pun, maaf kepada mereka yang lebih tua ya.. :)


❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

Ini KEGILAANKU!

Assalamualaikum dan selamat malam korang.. sihat tak? kalau sihat, syukur Alhamdulillah.. kalau tak sihat, cepat cepat la makan ubat. :)

oke, kalau baca kat tajuk tuh.. mesti korang suda tau cp mau cerita pasal apa kan?
haaa, pasal kegilaan cp di masa kini la..  orang sekarang kan gila kat gadget.. macam ipad la, smartphones la, lappy la.. haa.. pastu satu dunia tengah sibuk pasal android kan?
 heee.. yg tu cp pun tak ketinggalan sekali la.. ade gak android satu.. :P

tapi tapi! bukan itu yg cp tengah gilakan nih.. haaa.. ni mesti pasal lelaki kan? #heee... getek la ko cp.. ckit ckit mau cerita pasal lelaki..# hahahahaha.. bukan jugak lelaki okeh.. :3

ni pasal edit gambar.. sebenarnya cp dah temui kegilaan ni dalam diri cp suda berabad lama..
sejak cp berumur 10 tahun lagi.. #tipu semata mata, time tu paling canggih pun nokia 3310! sengal~~ =_=#
takde la, ermm sejak 3 atau 4 tahun lalu kot.. time tuh tak de photoscape lagi, tak kenal photoshop.. time tuh pegi jer mana mana web yang boleh edit gambar, then edit kat situ.

sekarang nih dunia dah makin canggih, cp pon makin maju.. dah pandai donlod2 software photo editing dr tenet.. heee.. mula mula memang la edit buruk kan.. yelah, mana tahu pape.. main hentam jer..
tapi skang dah ada kemajuan la jugak. dah buat bisnes kecil kecilan pon.. hanya dari minat jer.. best kan? hee

meh, cp tunjuk ckit la antara gambar gambar cp yg cp dah edit.. hee..
haaa.. yg ni pix sis in-law cp.. cun kan? tapi maaf, my cuzzy punya.. heee..
 #kak jess, jgn marah arr.. pinjam jap.. :P#

















sebenarnya semua nih edit biasa biasa je la.. ramai lagi yg terer dari cp kan.. setakat yang cp buat nih tak ade ape pon.. cuma, ini lah yang menjadi kegilaan cp.. so korang jangan kisah sangat la kalau cp suka tukar tukar DP kat pesbuk tuh.. :D 

btw, korang amacam? kegilaan korang ape eh? konsi la kat cp.. nak tau jugak.. :D

kalau korang minat edit gambar macam cp.. baguslah.. selain dr edit pix gedik cp nih, cp ada gak edit benda lain.. contohnya, watermark and etc;





oya, cp ada buat beberapa tutorial untuk edit gambar guna photoscape, kalau berminat.. KLIK DISINI dan segeralah mengedit.. hahaha.. tapi takde la banyak sgt tutorial tuh.. ade 3 jer..:P nanti cp tambah lagi okeh? :) k la, babai! ;)

p/s: sila abaikan modal di atas. tahu, modal tak cantik kan? modal la sangat! haktuihhh!! hahaha.. :P 
#muntah ijau sekarang.. +_+#



❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

Weh, JANGAN nak KUTUK orang sangat la!

Photobucket

rasa diri hebat? ada kelasss? pemes? fofuler? cantek? kacak? macho??
weh,
ko blah lar kalau perangai ko macam tahik!
muka cantek, tapi kutuk orang nombor satu.. haktuiih!


mintak brader google

uiseh.. ganas wo intro cp.. dah lama tak mengganas kan? lepas raya entri semua sempoi jer.. kali nih nak cari pasal sket.. hahaha..

rasanya semua orang pernah alami perasaan nih kan? takpun sebiji sebiji korang punya dialog sama macam dialog kat atas.. biasalah, manusia nih tak sah kalau tak ada perasaan tak puas hati.. 
kadang-kadang dia nampak kesalahan orang lain jer.. kesalahan diri sendiri tak pernah ambil tahu pun..

contoh situasi: Cinta tiga Segi

Miss A : Cuba ko tengok tuh si Ampal, bulih bulih dia kapel sama si Peah.. punya bida tu c Peah.. lawa lagi saya.. (*Bida = Hodoh) 

Miss B : Iya kan, ko lagi lawa.. =_='

Miss A : mimang pun saya lawa, c Peah tu macam halimah jungang + fatimah juling = Peah..
hahahaha (ketawa eksyin-kamen)

Miss B : hahahahahahaha.. =_=' pandai ko buat lucu.. tapi ko tau ka kenapa c Ampal tu suka c Peah?

Miss A: indak, kali dia guna guna si Ampal kali kan? 

Miss B: Bukan, pasal c Peah tu cantik budi pekerti.. bukan macam kau, muka lawa tapi mengumpat nombor satu.. kalau si Ampal inda suka, ko redha la bha seja, cakap banyak pun tiada guna..

Miss A : =_='

okeh, cerita diatas sebenarnya terlalu jauh lari dari tajuk.. hahahaha.. :D

cp tidak bilang yang semua perempuan cantik macam tuh.. tidak.. cuma kadang kadang kan cp tengok, ramai sangat orang lebih suka bercakap mengenai orang lain la.. suka sangat pedulikan hal orang.. diam diam suda la tok.. lain la kalau dia buat maksiat ka, murtad ka.. yang tuh memang WAJIB tegur la .. kalau setakat dia buat hal yang tak ganggu korang, weh, bagus ko pergi baca buku, tengok tb la weh.. bermanfaat lagi.. tak membawakan kemudaratan pun..

jangan la busuk hati sangat.. sikit sikit nak kutuk orang.. sikit sikit nak salahkan orang, sikit sikit nak cemburu orang.. tak elok la.. peduli la dia, tu masalah dia.. yang ko nih nak gatal hati sangat pehal? adeh.. 
cp pun cuma nasihat sebenarnya, bukan nak busy body macam lu towk.. hahaha.. cuma, kadang kadang manusia nih suka cari masalah melalui kebodohan dia sendiri. bila dah ada poblem, baru sibuk nak blame orang lain.. adeh.. 

ape ape pon, peace no war.. entri nih tak di tujukan kepada sesiapa ye.. :) hanya luahan dan pendapat 
semata-mata.. :)








❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...