Mesti ramai yang mengadap lappy ni kan? maklumlah, tengah cuti hujung minggu ni.. Ada jugak yang golek golek ngah layan hindustan kot? hehe..
Dah seminggu kat sini panas jak memanjang.. Memang takut la mau keluar rumah kalau petang petang macam nih, panasnya.. Ya Allah.. Meyengat! Ini baru panas kat dunia kan, belum lagi kat padang Masyar.. Nauzubillah..
Kalau dulu masa kecik kecik, petang macam ni mesti pergi sekolah agama, start pukul 2 sampai pukul 5.30 petang. Haaa.. sebelum pergi sekolah kena singgah kedai dulu, beli Aiskirim Kacang Merah.. Mesti korang pun pernah makan dan suka makan kan? hehe
maaflah, aku malas nak amek fon aku kat bilik, so ko amek jer guna webcam.. amacam? pintar kan? hahaha
Aiskrim ni memang populer sejak aku tadika lagi.. kawan-kawan aku takda sorang pun yang "missed" makan aiskrim nih. So, bila tengok kereta bapa aku dah jauh, aku ngan kawan-kawan aku pun belari gi kedai sebelah sekolah.. hehehe.. bayangkanlah.. dah belasan tahun aiskrim nih wujud.. ceh.. buat gempak pulak.. hehe..
Eh, napa ko gelak? Pasal ni aiskrim harga dua posen ka? Eh, sekarang harga dia pun dah mahal ok, dah naik jadik tiga puloh sen! =_= Kakakakakaka..
yes, aiskrim nih harga 20 sen jer masa zaman aku kecik kecik dulu, sekarang dah 30 sen.. Aiskrim ni sedap gila la bagi aku, tu yang sampai dah dewasa macam ni pun aku masih lagi carik aiskrim nih kat kedai.. kau hado? ehehehehe.. :P
So, hari yang panas, makan 3 batang aiskrim nih, memang perghhhh la.. hahaha..
P/s: Kat semenanjung ada jual ka aiskrim macam nih?



























