Weh, JANGAN nak KUTUK orang sangat la!

Photobucket

rasa diri hebat? ada kelasss? pemes? fofuler? cantek? kacak? macho??
weh,
ko blah lar kalau perangai ko macam tahik!
muka cantek, tapi kutuk orang nombor satu.. haktuiih!


mintak brader google

uiseh.. ganas wo intro cp.. dah lama tak mengganas kan? lepas raya entri semua sempoi jer.. kali nih nak cari pasal sket.. hahaha..

rasanya semua orang pernah alami perasaan nih kan? takpun sebiji sebiji korang punya dialog sama macam dialog kat atas.. biasalah, manusia nih tak sah kalau tak ada perasaan tak puas hati.. 
kadang-kadang dia nampak kesalahan orang lain jer.. kesalahan diri sendiri tak pernah ambil tahu pun..

contoh situasi: Cinta tiga Segi

Miss A : Cuba ko tengok tuh si Ampal, bulih bulih dia kapel sama si Peah.. punya bida tu c Peah.. lawa lagi saya.. (*Bida = Hodoh) 

Miss B : Iya kan, ko lagi lawa.. =_='

Miss A : mimang pun saya lawa, c Peah tu macam halimah jungang + fatimah juling = Peah..
hahahaha (ketawa eksyin-kamen)

Miss B : hahahahahahaha.. =_=' pandai ko buat lucu.. tapi ko tau ka kenapa c Ampal tu suka c Peah?

Miss A: indak, kali dia guna guna si Ampal kali kan? 

Miss B: Bukan, pasal c Peah tu cantik budi pekerti.. bukan macam kau, muka lawa tapi mengumpat nombor satu.. kalau si Ampal inda suka, ko redha la bha seja, cakap banyak pun tiada guna..

Miss A : =_='

okeh, cerita diatas sebenarnya terlalu jauh lari dari tajuk.. hahahaha.. :D

cp tidak bilang yang semua perempuan cantik macam tuh.. tidak.. cuma kadang kadang kan cp tengok, ramai sangat orang lebih suka bercakap mengenai orang lain la.. suka sangat pedulikan hal orang.. diam diam suda la tok.. lain la kalau dia buat maksiat ka, murtad ka.. yang tuh memang WAJIB tegur la .. kalau setakat dia buat hal yang tak ganggu korang, weh, bagus ko pergi baca buku, tengok tb la weh.. bermanfaat lagi.. tak membawakan kemudaratan pun..

jangan la busuk hati sangat.. sikit sikit nak kutuk orang.. sikit sikit nak salahkan orang, sikit sikit nak cemburu orang.. tak elok la.. peduli la dia, tu masalah dia.. yang ko nih nak gatal hati sangat pehal? adeh.. 
cp pun cuma nasihat sebenarnya, bukan nak busy body macam lu towk.. hahaha.. cuma, kadang kadang manusia nih suka cari masalah melalui kebodohan dia sendiri. bila dah ada poblem, baru sibuk nak blame orang lain.. adeh.. 

ape ape pon, peace no war.. entri nih tak di tujukan kepada sesiapa ye.. :) hanya luahan dan pendapat 
semata-mata.. :)








❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

14 CP's Bestfriend(s):

salwaismail said...

biasalah tu cp. manusia. nampak buruk org je. lebih orang xnampak pulak.

Cik Purple Pinkypuff said...

@salwaismail: hihi.. tu la.. kadang2 kta lupa nak ambil tau pasal diri kta kan.. :)

SiTi Nurwani Binti Yusoff said...

Manusia zaman sekarang CP,,

c genk bah ne said...

angat..angat..angat eh..hahaha

tulah namanya manusia.ada sja perasaa dengki dan tidak puas hati dengan org lain..
ada saj mo di cakap..tapi kita kena sedar diri kita lah dulu ok..sebelum cakap ttg orang lain..


Genk singgah sini..
Datang dari segmen yang sama

MENARIK DI genkcorner.blogspot
JOM BACA

JOM TERJAH MISSCHA(WAJIB KLIK)

ANDA BLOGGER BAIK??KLIK SINI

Cik Purple Pinkypuff said...

@SiTi Nurwani Binti Yusoff: manusia akhir zaman.. kan?

Cik Purple Pinkypuff said...

@c genk bah ne: betul2.. sbelum ckp urang, kita misti tgk dulu diri kita.. :D yg penting peah kini menjadi nama top di enti.. hahahaha

Miss Nadya said...

manusia tidak pernah berasa puas..tu lah manusia...mintak2 kita xjdi cm cita tu kan CP?

Cik Purple Pinkypuff said...

@Miss Nadya: insyaAllah nad.. yg penting, kte kena tau siapa kita.. :)

saya cello191 said...

selalu jumpa org camtu...
salah org nampak ja~~

♥Lady Ainaa♥ said...

suke entry ni....kdg2 org mengate kitew smpai kitew dah x tahan... umm...tmbh2 org yg muka talam smbil mengata org ni, lg lg lah S***... dri sendiri buat bnde yg sme, tp nk ngate org len...

c genk bah ne said...

@Cik Purple Pinkypuff:muhahah..peah la juga.. ^^

bha jgn lupa roger2 a bila g pjbt pos..sa mo hdiah sa tu hahah ^^

Cik Purple Pinkypuff said...

@saya cello191: hihihihi.. yaka? biarla doang, yg penting kita kenal diri kita kan.. :)

Cik Purple Pinkypuff said...

@♥Lady Ainaa♥: thanks dear.. :) hmmm sabar je la syg.. mmg mcm nih la dunia.. bila rsa diri bagos sgt, mula la tgk kesalahan og lain.. :)

Cik Purple Pinkypuff said...

@c genk bah ne: hari rabu nih aku pi ... nti kota meset2 la k.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...