Aiskrim Kacang Merah, Nostalgia Zaman Kanak-Kanak

Assalamualaikum warahmatullah.. Salam satu blogger..

Mesti ramai yang mengadap lappy ni kan? maklumlah, tengah cuti hujung minggu ni.. Ada jugak yang golek golek ngah layan hindustan kot? hehe..

Dah seminggu kat sini panas jak memanjang.. Memang takut la mau keluar rumah kalau petang petang macam nih, panasnya.. Ya Allah.. Meyengat! Ini baru panas kat dunia kan, belum lagi kat padang Masyar.. Nauzubillah.. 

Kalau dulu masa kecik kecik, petang macam ni mesti pergi sekolah agama, start pukul 2 sampai pukul 5.30 petang. Haaa.. sebelum pergi sekolah kena singgah kedai dulu, beli Aiskirim Kacang Merah.. Mesti korang pun pernah makan dan suka makan kan? hehe


maaflah, aku malas nak amek fon aku kat bilik, so ko amek jer guna webcam.. amacam? pintar kan? hahaha

Aiskrim ni memang populer sejak aku tadika lagi.. kawan-kawan aku takda sorang pun yang "missed" makan aiskrim nih. So, bila tengok kereta bapa aku dah jauh, aku ngan kawan-kawan aku pun belari gi kedai sebelah sekolah.. hehehe.. bayangkanlah.. dah belasan tahun aiskrim nih wujud.. ceh.. buat gempak pulak.. hehe..

Eh, napa ko gelak? Pasal ni aiskrim harga dua posen ka? Eh, sekarang harga dia pun dah mahal ok, dah naik jadik tiga puloh sen! =_= Kakakakakaka..

yes, aiskrim nih harga 20 sen jer masa zaman aku kecik kecik dulu, sekarang dah 30 sen.. Aiskrim ni sedap gila la bagi aku, tu yang sampai dah dewasa macam ni pun aku masih lagi carik aiskrim nih kat kedai.. kau hado? ehehehehe.. :P

So, hari yang panas, makan 3 batang aiskrim nih, memang perghhhh la.. hahaha.. 

P/s: Kat semenanjung ada jual ka aiskrim macam nih?





❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

16 CP's Bestfriend(s):

MISS Z BERCELOTEH said...

kegemaran ne aiskrim.. sama aiskrim yg beperisa tu,,, tp skng nda sedap sdh perisanya.. raja kacang jualah nyaman!!

Cik Purple said...

@MISS Z BERCELOTEH: hahaha.. aku mun iskrim.. ani tah nganya ku unjar tem damit2 dulu.. sama eskrem paddle pop rainbow.. haha..

MISS Z BERCELOTEH said...

@Cik Purple: awu banar tu.. paddle pop pun yg rainbow..nda sudah keliatan

cikeyrah said...

kat semenanjung ade aiskrim kacang nie, x silap hrga dia 60 sen kot..hee

NadNod said...

suka ice cream tu jugak! dah lama tak makan :)

faridah nazurah said...

kat mana ni yg ada ais krim 30 sen? kat sini paling murah pun 50 sen. tp itu pun yg org cedok2 tu

Cik Purple said...

@MISS Z BERCELOTEH:awu kan.. jarang plang eskrem atu bjual suda.. hehehe.. pling nyaman tu.. hehe

Cik Purple said...

@cikeyrah: oh ada jual gak? ngatkan takda sebab td cp godek2 cik gugel tak jumpa eskrem ni.. hehe.. 60sen? 2 kali ganda tuu.. hehe

Cik Purple said...

@NadNod: hehehe.. meh datang tempat cp meh.. kat sini masi byk kedai runcit yg jual eskrem nih.. ;)

Cik Purple said...

@faridah nazurah: kat sabah la.. hehehe.. setakat ni yg cp jumpa harga aiskrim mcm ni memang 30 sen jer.. hehehe.. oo.. kalau aiskrim cedok2 kat cni mhl ckit, rm1.00 secedok.. :D

Apple said...

Haha.. beza aiskrim skrg dengan dahulu ialah rasa. Dulu rasa dia lagi pekat, sekarang rasa dia macam air gula je. Huhu.. Harga memang dah berubah, dulu 20sen skrg dah 30sen.

~MiZz Atie ZieYa~ said...

wah....teringat zmn dahulu kala nih

Eza Boom Boom :) said...

murahnya aiskrim tu.. Hihi :) Mo beli jua la. terliur..

SHAHZEE said...

fullamak mmg sedap la eskrem ni..wajib beli time balik skolah.sanggup simpan duit blanja sbb nk beli eskrem ni

nuyui a.k.a miss YUI said...

uish sdp tu dear..nyum2..

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

waduhhh teringat kembali nostalgia zaman kanak kanak bila tgk gambar aiskrim ni hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...