Semoga Segalanya Berjalan Lancar, doakan saya.. :)

Assalamualaikum.. Salam Jumaat blogger sekalian..

Sebenarnya aku tak tau nak cakap macam mana, aku happy sebenarnya.. Siapa yang tak happy kan bila peluang yang dah lama sangat kita tunggu akhirnya kita miliki.. Tapi, ada sesuatu hal yang aku betul-betul risaukan.


Kelmarin pagi, sekitar jam 8.30 pagi aku dapat panggilan telefon dari Jabatan Pelajaran Sabah. Perbualan kami seperti berikut,

Pegawai: " Hello selamat pagi, Cik Purple Syarizah ya?"

Aku: " iya.. Saya la ini, ni siapa ya? "

Pegawai: "Saya dari jabatan pelajaran, kamu tau suda kan kamu dapat jawatan tu? "

Aku: "oh, iya iya.. tau suda.. tapi mo tunggu surat bah tu kan?"

Pegawai: Sekarang surat kamu ada sini, kamu bole datang ambil ka? di bangunan persekutuan KK, tingkat 5"

Aku: Oh.. Di KK ka? 

Pegawai: Iya, tapi kalau kamu tidak dapat ambil, kami akan hantar pigi PPD Beaufort, hari Isnin kamu boleh ambil di sana.

Aku: Bha, Itu la paling ngam tu puan.. Pasal Beaufort dekat sikit sama tempat saya ni..

Pegawai: Ok, ngam la.. bisuk kami kirim sama pegawai. Nanti ambil d PPD Beaufort cakap mau ambil surat arahan lapor diri. Kalau boleh kamu kasi settle awal la semua dokumen tu termasuk buat medical check up. Sebaiknya pigi klink swasta sebab 4 haribulan depan taklimat suda.

Aku: Bha, terima kasih puan.. :)

Itu antara perbualan aku dengan pegawai jabatan pelajaran tu. Sekarang yang menjadi masalah kepada aku, Medical Check Up.. Sumpah, aku betul-betul nervous mau buat medical check up.. aku tak pernah buat seumur hidup aku bhaaaa~~ tulung dulu pa macam ini.. T_T

Hari isnin nanti bila aku dah ambil surat tu, mama aku cakap dia mau bawak aku gi klinik terus untuk buat check up.. Weh, gila tak berdebar.. Kalau ada cara nak skip, korang ajar la aku weh.. Aku tak nak gi klinik.. :'(

Aku sebenarnya ada satu masalah, aku paling takut kalau namanya berurusan di hospital atau klinik.. Apatah lagi kalau korang sebut DOKTOR.. bak kata arwah nenek aku, Palis Palis.. hehe.. :P


Apa- apa pun, agak mustahil la untuk aku menskipkan diri dari medical check up ni kan? InsyaAllah, apa pun berlaku nanti aku redha.. Allah dah tentukan semuanya untuk kita.. buat apa nak takut kan? :) Tapi aku still mintak korang doakan untuk aku, doakan supaya takde apa apa berlaku nanti. InsyaAllah.. Ha, ni aku ikhlas nak mintak maaf kat semua orang.. Kalau aku ada salah silap kat korang harap dimaafkan.. :) 









❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

14 CP's Bestfriend(s):

are_lin@yu said...

cp dapat jd cikgu ka?tahniah cp..rezeki ramadhan tak lama lg..hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi..yg jwtn pmbtu makmal tu ea..ala dear.. tak susah pon chck.besh!

MISS Z BERCELOTEH said...

jgn di fikir sgt tu medical chek up.. ok ja tu...

okee.. duti raya :P

dilla nadila said...

Medical checkup xde ape la cp..
dont woory ok
xde cucuk2 ape2 sume ti.just tarik nafas, hembus nafa, air kencing...and maybe amek darah sikit.xray pun xsakit la..jgn risau ye dear

msredcheesecake said...

Ok CP... InsyaAllah semuanya ok...

Cik Purple said...

@are_lin@yu: bukan cekgu la ayu.. hehehe.. cp dpt jwtn pmbantu mkml.. :)

Cik Purple said...

@nuyui a.k.a miss YUI: iya kak yui.. hehehe.. bha btul bha besh? wish me luck arr kak yui.. :)

Cik Purple said...

@MISS Z BERCELOTEH: netau la ni ging.. siyes aku tkt gilak.. bediet sua aku stat kemarin.. hahaha.. tkt kolestrol tinggi.. :P

Cik Purple said...

@dilla nadila: betol ke ni? sy tak penah lg.. tu yg sy tkut sgt2 nih.. :'(

Cik Purple said...

@msredcheesecake: thanks kak.. Amin.. :D

Apple said...

Dia sekadar xray n air kencing. Jika darah, sikit je dia ambik cik purple. Biasa boleh dapat result dalam seminggu je.

E said...

bha..smoga urusan berjln dgn lancar.. :D

Atie Zieya said...

come on CP..xdak apa yg perlu ditakotkn k

ecadwinkyasha said...

wahhh,tahniah tahniah.....dpt suda keja tetap ne kan?..jadi dimanakan sekolahnya tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...