Trip To Kudat The Tip Of Borneo Part #2 | Hadir ke Kenduri Kawin

Assalamualaikum warahmatullah .. :)

AMARAN: ENTRI INI BERUNSUR DIARI, HARAP MAKLUM (nak baca silakan, saya sangat berbesar hati, taknak jangan komen bukan2, tekan [X] sudahlah.. oke? ^_^y)

Hari ni saya nak sambung balik citer pasal percutian singkat saya ke kudat.. :) sebelum ni saya dah cerita kat Part 1 macam mana saya boleh tersesat ke kudat.. hehehe.. now, nak sambung part 2 pulak.. :)

#1 Kudat Part 1

02 June 2012, 0030AM


Aku terjaga dari tidur, mungkin tak biasa tempat ni kot.. aku memang macam ni kalau pergi tempat baru. Aku selalu terjaga tengah malam dan tak bole melelapkan mata walaupun aku memang penat gila gila.. So aku meset2 dengan kawan aku yg masih belum tidur lagi.. sampai la aku tak sedar dah lebih kurang jam 3 pagi.. Tiba-tiba aku rasa sangat lapar, ye aku lapar.. =..=
Aku pun minum air mineral yg ada kat atas meja dan makan kacang goreng yang aku beli masa dalam perjalanan tadi. Boleh la, asal ada yg aku nak kunyah.. Kan? Masa aku tengah slow slow buka plastik kacang tu, tiba-tiba!! Sepupu aku tersedar pulak.. hahahaha.. Oppsss sori boss ku! :P
Kami pun berbual hingga ke subuh.. Tapi sekitar jam 4.30 pagi aku terlelap la pulak.. Masa tuh memang tidur mati tahap gaban..

0740AM


Aku terjaga dari tidur lena dan merasa masih belum puas tidur.. bole aku tidur balik ka ni? please.. +_+
Aku tarik selimut dan guling-guling atas katil.. hahaha.. Nurul plak tarik langsir, bukak besar2.. whoaaaa~~ cantiknya.. kita di kudat kah ini? matsam tida pisaya saya bah! hahahaha.. :D
mau tingu pemandangan di luar ka? ok jom! :D


hahahaha, agak jakun di situ.. padahal biasa biasa jak bah.. kekekekeke.. over eksaited plak kan? ngeee~~
So, aku pun bangun dan pergi mandi sebab jap lagi kita orang mau pi kenduri kawin.. 
Nah, bila suda siap.. apa lagi, ambil gambar tuh pekara wajib kan? hahahaha.. 

muka sebelum pi orang kawin.. cun kan tok? hahaha

my beloved cuzzy, cik Nurul
oya, tudung dia sy yg buat, cantek ta? hahaha.. tu blaja dr tutorial Youtube.. kekeke..

ye, saya si momoi yg perasan nak posing macam Hanis Zalikha.. =..= hahaha.. 

Penat jugak nak story hari ni punya hal.. nampaknya kena buat part 2.1 nih.. hahaha.. buhsan lak aku nak taip panjang panjang ni.. takpe, aku sambung lagi sikit la.. hehe..

10:00AM

Kita orang di jemput oleh abang pengantin perempuan merangkap abang kepada buah hati cik Nurul kite menaiki Honda City kesayangan buah hati cik Nurul.. hehehe.. Sepanjang perjalanan ke rumah beliau, perghhh aku lak yang berdebar.. Pehal? bukan aku family dorang nak tengok, Nurul ok.. Nurul.. aku cuma temankan jer.. hahaha..

Perjalanan dari pekan kudat ke rumah pengantin lebih kurang 15 minit kot.. oke la jugak.. macam dari kampung aku ke pekan pun dalam 15 minit macam tuh.. tapi kalau dari rumah aku ke pekan 10 minit jer la sebab rumah aku hujung kampung.. hehe..

Sampai jak di sana, aku terus pegang tangan sepupu aku.. eh? aku plak yg nebes gilak kan? ape cer? hahahahaha.. sepupu aku pun malu malu.. ha, aku pun duluan la jalan, salam kat orang orang kampung, bagi senyuman paling indah, tersipu sipu malu.. laaa~~ over! =..=

Orang pertama yang aku nampak, lelaki baju hitam! tinggi, kurus dan stail- stail muka dia macam Gintulak.. ya, c Gintulak.. Takkan kot? Hahaha.. C Nurul kata itu adik lelaki boifrenggg dia.. Mustahil la dia si Gintulak.. Kan? Agak pemalu, tapi dengan Nurul oke jer kot.. mungkin aku ni orang yang dia tak kenal memang la dia malu.. kan kan? Nama dia Biarlah Rahsia. Hahaha.. OMG, malu nak mention! :"> rasa berdebar-debar! hahaha.. Tapi sayangnya, sudah berpunya.. =..=

Oke, meh la tengok gambar pengantin, asyik citer aku jer kan.. hahaha..





Korang nak tau, best woo jadik pengantin kat Kudat nih.. sekali sanding sampai 4 kali tukar baju.. perghhh.. seronok tau! sebelum ni ada lagi dorang pakai baju warna biru, tapi tak sempat ambik gambar sebab masa tu baru sampai.. heee.. nak kawin orang kudat la jugak! hahahaha.. :P Blueekkk.. muntah mak dengar nakkk~~ hahahaha.. 


Oke, yang kat atas ni, makanan tradisional dorang.. kalau macam tempat cp ada Kelupis yang di perbuat dari beras pulut, tapi kalau dorang plak ada Bamban yang diperbuat dari ubi kayu yg di taburi kelapa jugak kot.. hehehe.. sedap! Sebenarnya kat KK pun ada jugak macam nih, tapi dalam plastik.. tu dorang panggil 'potto' kalau tak silap.. 

Sebelum balik, ambek gambar jap ngan kak Ctie.. hehehe.. dah kenal akak ni kat facebook.. beliau sepupu kepada pengantin.. so kat kudat baru penah jumpa face to face u know! hehehehe.. beliau memang seorang yg peramah dan baik hati.. hehehe..



Oke, tu je la.. nanti cp sambung part seterusnya lagi oke? jenuh la nak menaip.. hehehe.. babai! :-*






















❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

12 CP's Bestfriend(s):

Nadia said...

eh eh..bestnyer...tak tahu biler nak sampai...

p/s : dear....sis copy pasta template ni eh..:)

ecadwinkyasha said...

apakan nama tmpt ko pg neyh?kmpg mana?

Eintan Nurfuzie said...

panjangnye cete...ehhhe

ecadwinkyasha said...

hahaha...dilimpas2 seja rumah ku mau p bak2 tu..dkt taman ehsan...lepas board slmt dtg ke kudat tu....xjauh uda ruma aku dri sana.

Pwincess said...

Seronoknya jenjalan. Hehe =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/studying-is-my-priority.html

nuyui a.k.a miss YUI said...

besh2.. wah, sekali tukar 4 ea..hebat..

p/s: tipu ea cp takpernah dpt BE..hihi

are_lin@yu said...

ayu prnh g sabah..terasa mau pergi lagi baa..hehe

Zul fattah said...

untung ler.. dpat g jalan2.. haha..

Fadzmie said...

Bila lagi mau turun Kudat jalan-jalan? ;p

fiQRa said...

mas asyik dengan gambar kahwin tu je.. hihi.. suka tengok gambar orang kahwin :)

maszull said...

assalamualaikum CP...seronoknya pi kenduri kawin yer..:)

Shazwan: said...

bestnyeee.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...