Air Itu Sihat

Assalamualaikum dan selamat petang korang.. Air bukan sebarang air.. air datang dari gunung kinabalu.. Haaa mari ramai ramai minum air nih mari jangan malu malu..  hahaha.. oke, Air nih bukan air milo, air sirap atau air ribena yang korang suka minum tuh.. ini  pasal AIR.. Air yang tuuuu la derrr.. hehehe.. Air yang boleh buat kita kencing tuwh.. hehehe.. air mineral la~~ jadi apa tunggu lagi? jom kita kita kencing! errr.. maaf kalau ayat tuh kurang sihat dan tidak sopan tapi apa jenis kencing yang cp maksudkan??? Oke, ini bukan nak cakap pasal kencing gigi, kencing tikus, wa kencing lu ke hapa.. tapi ini memang pasal kencing.. Ayat lebih gramatis dan sopan, membuang air kecil.

Memang agak memalukan, tapi nak buat camana, wa memang nak ayat tuh jugak untuk entri wa kali ni.. hahaha.. hade ku kise? lu pun kencing apeee.. kencing malam, kencing siang.. kencing sana sini.. kencing dalam hutan.. kan? haaa..
sebenarnya membuang air kecil ni merupakan perkara yang wajib dilakukan oleh insan yang mempunyai pundi kencing, kalau takde pundi kencing memang tak payah la nak membuang kan? err.. main bantai jer dia nih.. =_='

okeh, siyes, sumber menyatakan bahawa kerap buang air kecil pada siang adalah perkara baik kerana ia proses semula jadi untuk menyingkirkan sisa toksik dan bahan buangan dari badan.
Selain itu, kalau korang seangkatan macam cp, yang mempunyai lemak berlebihan, slah satu cara untuk menyingkirkan lemak ialah minum air kosong banyak banyak sebab air elemen penting untuk membantu meningkatkan metabolisme badan dan mempercepatkan proses pembuangan lemak. Haaa.. macam mana nak kerap buang air kecil? jawapnya korang hanya perlu minum sekurang-kurangnya lapan hingga 10 gelas air kosong sehari.

credit: google

Kajian menunjukkan segelas air kosong boleh menghilangkan kelaparan di tengah malam dan berita baiknya, air tidak mengandungi kalori. Jadi isu pengumpulan tenaga berlebihan yang akhirnya disimpan sebagai lemak tidak timbul.

Haaa.. jadi apa lagi.. pastikan korang minum air 10 gelas sehari oke. Tu jer wa nak citer.. takde idea dah nih.. :) pasni nak gi pomot blog peserta Jom Kasi Gempak pulak.. heee.. sekian.


notapuff: Jangan marah eh kalau ada ayat korang sopan kat atas tuh.. err.. dah lama tak wat entri, macam tunggang langgang jer ayat aku nih.. =_= aku tak tau nak citer ape sebenarnye.. heee..

Credit:SINI


❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

6 CP's Bestfriend(s):

are_lin@yu said...

Ayu plg ssh nk mnum air masak..tp plg ska air ais..hehe..

☆((O==( ̄▽ ̄)o said...

untuk buang toxic dalam badan , minum la segelas air mineral sebelum tidow..

shark said...

pernah bayangln bila bumi xdek air?
huuu..
dasyat..
kalu elektrik xper lg.

Cik Purple Pinkypuff said...

@are_lin@yu: sama la macam cp.. kurang minum air masak.. heee.. :P

Cik Purple Pinkypuff said...

@☆((O==( ̄▽ ̄)o: yeke? thanks 4 sharing.. :) heee..

Cik Purple Pinkypuff said...

@shark: dasyhaaatt~~ nauzubillah! takleh mandi, takleh minum, takleh makan.. T.T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...