Mentang-mentanglah Pekerja Sambilan, Suka Engkau Buli kan..

CONTEST TOP REFERRAL | KLIK SEGERA dan Dapatkan RM100 cash dengan mudah!

   Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

   Rindu dengan genk tak?hehehe..Siapa rindu baca entri ini.Sebenarnya genk malas nak cerita hal ini kat umum, tapi selepas genk fikir hal macam ini perlu di kongsikan bagi mengelakkan perkara yang sama berlaku kat korang.Biarlah berlaku kat kami yang berkaitan ne saja.

   Sakit hati, geram yang teramat sangat bila orang atasan menggunakan kuasanya sesuka hati.Lebih-lebih lagi kat pekerja sambilan ini.Taulah kami (genk & rakan-rakan) cuma pekerja sambilan, tapi TOLONG layan sebagai seorang manusia yang mempunyai perasaan.Entah berapa kali genk menitiskan air mata hanya kerana hal ini.Genk rasa diri genk seolah-olah tiada perasaan.Tidak mempunyai hati.

  Bukan apa, minggu lepas, genk dapat panggilan secara mengejut oleh seorang pegawai atasan (erk??pegawai ke).Yang paling menariknya panggilan mengejut tu di lakukan selepas waktu pejabat.Dan panggilan tersebut di lakukan dengan menggunakan telefon pejabat.WTH?????Apa motif bagi arahan selepas waktu bekerja?Kol pula guna nombor pejabat.Lepas tu arahan tersebut nak dilakukan serta merta.HELLO!!!!!tempat genk outstation ngan ibu pejabat jauh tau.Bukan dua langkah terus sampai.Ne memakan 2 jam perjalanan.

  Yang genk pelik, kenapa arahan tu tak dikeluarkan pada waktu pejabat.Lepas tu bawa lah genk berbincang baik-baik.Ne tak.Main pesan ja.Lepas tu paksa genk buat OT.OHH maaflah genk tak larat.Balik rumah dari outstation dekat jam 6 petang.Nak suruh genk buat OT esok pagi.Tak fikir ke tentang kenderaan.Dah jam 6 petang mana ada bas mo pergi bandar.Mo minta hantar family??Pergh!!Diorag bukan robot,diorang pun nak berehat juga.Takkan nak suruh mak bapak drive tengah malam kot.Yang paling best, pegawai tu dah awal-awal tutup elaun genk tanpa persetujuan genk sama ada genk setuju atau tidak balik ke ibu pejabat.

  Esok, genk dan cik purple berpisah.Cik purple masih outstation, genk kena balik ibu pejabat dalam keadaan terpaksa.Tapi apa boleh buatkan nak cari duit.Kena juga ikut arahan.Lagi nak buat macam mana elaun dah kena tutup awal-awal.Ada beberapa hal yang membuatkan genk betul-betul sakit hati

  • Kenapa seorang pegawai yang berpengalaman membuat panggilan penarikkan salah seorang petugas yang outstation pada SELEPAS WAKTU PEJABAT??
  • Kenapa pegawai tersebut kol menggunakan telefon pejabat?Sebab tak mahu dihubungi semula??Kalau beginu nampak sangat tak boleh di bawa berbicang dan tak nak dengar masalah orang dek kerana arahan dia sediri.(buakn ciri-ciri pegawai yang baik)
  • Memaksa genk untuk balik semula ke ibu pejabat dengan cara menutup elaun genk tanpa berbincang atau bercakap sediri dengan genk (lagi ciri-ciri pegawai yang TERSANGAT baik)
  Pening..Pening..Yang penting esok genk dah tak outstation bersama Cik purple, tapi genk akan bertugas di ibu pejabat.Dan genk tak sabar 11 Januari tiba.................



  

❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

3 CP's Bestfriend(s):

Miss Nadya said...

sabar ye genk..nad pnah rasa..kakitangan g0v mmg cm 2..mn2 ada je..

Raisya Haris said...

Eh, kenapa sis genk sudah ni? Memang seorang pegawai yang tak baik! Suka hati dia ja mahu bagi arahan, bagus dia ditablak. hahaha!

Cik Purple Pinkypuff said...

sedihkan.. kesian genk.. dah la serta merta.. memang tak patut la nenek kebayan tu wat gituuu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...