Kursus Kad Hijau CIDB yg Best!

Photobucket

okeh.. selasa lalu cp gi kursus kad hijau CIDB.. kalau korang nak tau kad hijau tu wajib diambil oleh semua pekerja yang bekerja dalam tapak pembinaan untuk tujuan insuran keselamatan.
Korang ngat tak CP penah citer sal temuduga kat SOGT ?? (KLIK SINI)




Sabah Oil and Gas Terminal (SOGT) Project Site

ni kad hijau cp.. :)


ade ke patut dia gi tulis PEKERJA AM.. ingat cp nak jadik general worker ker.. sepatutnya tulis Pentadbir Am kot?


oke.. masa cp pegi kursus tuh, cp gi ngan twin cp, then kami jumpa lak beberapa orang yang sama sama pergi interview kat SOGT hai tuh.. apa lagi memang sekepala hotak la semua.. haha
sebelum tuan penceramah datang, kita orang memang dah bising.. ketaaaaaawa jak kerja kami.. haha
memang spoting la semua peserta yang join kursus tuh.. sempoi.. guling guling cp ketawa sana.. hahaha.. memang tak bole blah la.. tapi bila penceramah tuh tengokkan kita orang klip dan gambar kemalangan kemalangan kat tempat kerja.. ggggwwrrr~~ terpaksa tutup muka pakai buku.. hihi


 masa rehat, semua gi makan.. :)






nih pic kat bilik ceramah.. now kat sekitar bangunan lak.. :)






pemandangan dari bangunan KWSP karamunsing, tingkat 5.. :)


sayangnya.. i didn't get this job and this is the reason why i'm crying.. :) sebab saya GEMUK so saya memang tak layak keja admin for this company.. saya jugak tidak cantek di mata mereka and thats why saya tidak layak jadi PA tuan Haji tuh.. hahaha.. (nada kesal sebab ndak bejoging sebelum nih.. ) tapi apa yg buat saya lebih kesal, kenapa suruh saya buat kad CIDB nih kalau tak boleh kasi saya kerja?? kenapa masa interview ko tidak bilang awal awal sama saya yang saya tidak layak kerja sama ko?? setangah mati aku turun naik KK, sekalinya tadi ko senang senang jak ndak pilih aku kerja?? hahahaha.. kimasss... apa2 pun, i still happy for my twin sebab dapat job tuh.. :) wish u all the best.. :)


nota cumils: pasni better aku gi bakar semua sijil kemahiran komputer aku dan hanya perlu kuruskan badan, konfem dapat kerja kan?? hahahahaha.. yg penting body yaw! tuan haji nak body mantap!! haktuih!



❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

13 CP's Bestfriend(s):

Mr.Superman said...

green card abg da nk kne renew ni..klu kje kt site mmg kne ada kad ni pun.

khairul akmal bin azman said...

nanti le cari keje2 best..
le travel anywhere kan2.

Unknown said...

kakak cp ade twin ?

miss jambu said...

bestnya c wan dpt keja..
thn dpn dpt mnta duit raya sudah hohohoh

Unknown said...

Errrr, mmg ade ke alasan x diterima keje mcm tu?

Cik Purple said...

@Iz.Eusof (Abg Stalker): yekew? dah 2 tahun la ni kan?? ermm a'ah tp sygnya cp tak dpt lak keje tuh.. :) buat kenangan jea kad tuh~~

Cik Purple said...

@khairul akmal bin azman: dunno~~ redha je nih.. malas nak pikir gi..:P

Cik Purple said...

@cik hijau purple VS nur faie: ade.. tp twin akak kurus dan tinggi, akak lak gemuk dan tinggi.. hahaha..:D

Cik Purple said...

@cik hijau purple VS nur faie: tapi kembar tak seiras la.. hihii

Cik Purple said...

@c genk bah ne: yup.. induksi suda dia ni hari jo.. :)

Cik Purple said...

@MissCt a.k.a MuqDeq: ade.. alasan tuan haji.. hahaha

Zul fattah said...

best r.. dapat kerja..

Cik Purple said...

@Zul Fattah: yup.. memang best le kot.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...