Tutorial | Letak Watermark Di Gambar

Assalamualaikum? 
Hari ni cp nak share cara cara nak gunakan watermark kat gambar korang tu..

tau tak ape tuh watermark?
watermark tuh sejenis makanan yang perlu dikunyah sehingga hancur, kalau tidak boleh menyebabkan fatal..
ala, macam kueh ketayap tuh.. hahahahhaha
just kidding bha, sebenarnya watermark tuh, kita punya copyright.. jadi orang takleh guna gambar kita sesuka hati.. :)
paham?

okeh..

step 1
download PHOTOSCAPE

step 2
dah download?
korang tekan kat EDITOR










dah siap! senang kan? pasni takde sapa nak guna sesuka hati atau curi gambar korang lagi, tp kalau letak watermark tuh, letak la kat tempat yg org susah nak crop.. :)

tu je la.. kalau nak tanya pa2, tinggal jer komen k.. :)


❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

6 CP's Bestfriend(s):

nuyui a.k.a miss YUI said...

HAHA..DITUJUKAN KHAS UNTK AI NI..TQ2..ngeh3..

nuyui a.k.a miss YUI said...

berjaya!! tq yunk!!

slalu guna paint..jrg guna photoscape ni..

nuyui a.k.a miss YUI said...

p/s: hikhik yunk..tp malu nak letak yg kat fb tu.. member ramai tak tau yui ada blog..huhuuh..

Nisa Sayakinie said...

tak boleh nak buat-lah -.-

Nisa Sayakinie Bloggers

aimie amalina said...

senaaaangg!
hehehe
suke buh watermark jugak!=]

CikNana said...

hai..org sabah ba nie jga kan..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...