Maaf, saya juga insan biasa..

Okeh, last entry for today~~

Sebenarnya cp mau meluahkan sikit la..

kadang kadang, kita tidak perasan pun yg kita suda melukai hati sesorang.. apa yg kita perasan cuma orang yg melukai hati kita..

cermin diri sendiri.. fikirkan mengapa SAHABAT anda mula menjauhkan diri dari anda?

ehsan google


di mana mana pun hal ini pasti berlaku..

terkadang perasaan kesal menyelubungi diri.. 

Sebagai sahabat, anda juga perlu jaga hati rakan anda..

bukan menambahkan sakit hati dan perasaan kecewa terhadap anda..

anda sebenarnya menganggap itu hanya perkara kecil.. perkara yg tidak masuk akal bagi seorang dewasa yg berumur lebih 20 tahun..

namun pernah kan anda terfikir jika anda yg mengalami perasaan tersebut?

tuhan itu maha mengetahui..

kini, tiada sahabat lagi di sisi anda.. tika anda tercari cari.. dia mula menjauhkan diri..

Anda bersalah! anda terus melukai hatinya!

sudahlah, renungkan sejenak kesalahan kita bersama, bukan hanya kesalahan kelmarin, tetapi kesalahan di hari hari sebelum ini..

pernah kah anda tahu? tuhan amat membenci hambanya yg menyakiti hati sesama mereka?

kerana itulah, meminta maaf itu amat penting..

saya memaafkan anda, tapi saya tidak boleh terus menerus, melupakan semua perbuatan anda..

saya jugak manusia biasa..

saya dan anda itu sama.. tiada beza..

hanya amal dan ibadah yg membezakan siapa kita..

sekiranya anda merasa andalah yg saya katakan sekarang..

RENUNGkanlah sebelum terlambat..:]

kedamaian hanya tercipta, jika anda tiada lagi dalam hidup saya.. biarlah hidup ini kosong tanpa kamu~~



sekian, wabillahitaufik wahidayah, wassalamuallaikum warahmatullhiwabarakatuh~~

❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

10 CP's Bestfriend(s):

arituarini said...

kita hanya manusia biasa...:)

Nasz said...

awak tak buat salah dengan saya..huhu..

MOHD NASER.com

Anonymous said...

wow macam mendalam je maksudnya ne...

einz said...

yup....hidup cm roda kan...kejap diatas kejap dibawah~cermin la diri kita...kira muhasabah diri la...ye tak?

miss jambu said...

like this entri..
sejauh mana kita cuba meninggalakan dan melupakan seseorang yang bergelar sahabat itu,
kita tetap akan berkata, dia sahabat saya walaupun kita cuba menjauhkan diri darinya,,kita tidak akan mengatakan " dia BEKAS sahabat saya"

Cik Purple said...

@ArulchelseA betol tuh adekku yg suka mghambur..hihi~~kta hanya manusia biasa..:)

Cik Purple said...

@NasZhahaha~~pasan la bro nih..sy tak ckp awk la..:D

Cik Purple said...

@muz opkos bro~~~ kdg2 bkn suma org phm isi hati kita..:)

Cik Purple said...

@einz miszmessya'ah yunk..muhasabah diri itu penting supaya kta tak bongkak dan angkuh akan kejayaan diri sendiri..:)

Cik Purple said...

@genkconerstuju~~ walau sejauh mana pun kita pi, walau sebenci apa pun kta, walau sedalam mna pun luka hati kta, kta masi tetap mengatakan.. dia itu sahabat sy..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...