Seminggu Aku Menghilang~~ Perggghhh!

Fuh.. Memang guwa saket taw seminggu nih.. saket sebab takleh blogging.. memula line tenet putus.. okeh2, wa tunggu sampai esok pagi.. tapi tadak perubahan.. okeh.. guwa tunggu esok lagi, tp masih tiada kemajuan lansong.. guwa kecewa.. guwa call TM helpline.. 100.. 

ehsan pacik google


tuuuttt....tuuuut... blablabla~~

TM helpline : Telekom Malaysia bole saya bantu?

CP:bole bole, sangat bole kak.. guwa tak dapat ekses tenet kak.. pehal ek?

TM helpline :okeh, saya sah kan panggilan anda..
bole saya tahu siapa yg bercakap?

CP:guwa? nama guwa syarizah kak..

TM helpline :okeh, saya sahkan no panggilan,
019582XXXX

CP:betol betol, tak salah lagi.. akak memang teror!

TM helpline :baik, apa masalah dia cik syarizah??

CP:
errrr..=='
lut ak dengar guwa cakap tadi ke kak?(dalam hati jer..)

macam nih, guwa blogwalking hari tuh.. tetiba lak line putos..
sampai skg takleh konek kak..

TM helpline :oo.. cik pakai modem ape yer?

CP:saya pakai DLINK 2640B kak..

TM helpline :okeh, saya nak tau status lampu pada modem anda.. semua lampu menyala yer?

CP:yea2, semua menyala..

TM helpline :bagaimana dengan lampu DSL? stabil atau berkelip kelip?

CP:stabil dan statik kak... wa stat borink~~~

TM helpline :oke, sebenanya cik, perkhidmatan kami mengalami sedikit gangguan yea..

saya tak bole bagi due date bila akan siap, tp cik perlu update setiap hari utk pastikan yea..

CP:laaaa, lu tanya wa macam macam cuma nak kasik tau perkhidmatan ada gangguan ke??
(ckp dalam hati jugak yea..==')

yela, masyeh kak~~~

******************************************
pagi tadi..

100
tuuuuttt..tuuutttt...

TM helpline :telekom malaysia bole saya bantu? (kali ne lelaki.. kna control ayu nih..wakakka)

CP:dah seminggu guwa tak dapat ekses tenet bro..

TM helpline :baiklah saya sahkan. . . blablabla~~~

soalan yg sama macam akak kat atas tuh.. tanya pasal modem dan lampu..

TM helpline :okeh, saya cek line tenet oke jer cik takde masalah

bole saya dapatkan kawasan cik sekarang?

CP:wa tinggal Membakut Sabah.

TM helpline :oke, jugak tak ade sebarang masalah di kawasan tu ye..

okeh, cik pakai LAN atau wireless?

CP:wireless bro..

TM helpline :oke, ader wire LAN tak?

bole tolong sambungkan?

CP:ader2 jap yea..

okeh, dah bro..

TM helpline :oke, pegi tenet xplorer..

kemudian taip no ne pada ruang address

192.XXX.X.X

dalam hati guwa: elee.. aku dah reboot manyak kali la bro... tang nih aku pon tau...(eksen nak mampuih ko CP!)


TM helpline : okeh.. bole sy taw ID streamyx anda?

"dalam hotak dan hati aku berkata2..= laaaarrr~~ guwa dah tau masalah guwa, hari tu masa line tak oke, guwa reboot modem sendiri2. skang line oke, guwa masih takleh konek.. nih mesti salah masuk ID la..hahahaha.. follow jela apa bro ne cakap.. jangan kasik malu.." hahaha

akhirnya setelah selesai reeboot modem guna ID streamyx guwa, guwa dah bole akses tenet.. maknanya guwa tak dapat on9 selama seminggu bukan salah TM, tp salah guwa sendiri! hahaha

AMARAN! Jangan lawan Taiko~~~ Nak Reboot sendirik konon!




❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

0 CP's Bestfriend(s):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...