Makanan Tradisi Majlis Perkahwinan Di Sabah

Assalamualaikum semua.. Salam perpaduan..

Okeh, actually cp boring skang, tataw nak buat apa.. Malas nak pegi Kenduri kahwin sepupu.. Ramai sangat orang.. seganlah.. hihi..
Okeh, citer pasalkenduri kahwin nih kan, dah jadik satu kemestian la ada makanan yang sedap sedap.. rendang ayam, rendang daging, rendang kambing semua ada kan..
Tapi kalo di sabah nih mana mana kenduri kahwin mesti ada benda nih..
/
/
/

KELUPIS!
okeh, kalau kat kampung cp memang panggil kelupis la.. ada pulak yang panggil lamban, tp diorang bungkus pakai pelepah kepala kelapa.. hikhik ada jugak yang panggil buras kalau tak silap.. tak tau la sama bentuk ke tak..
kelupis nih alaa alaa pulut panggang tp takde inti oke dan tidak dibakar..
diorang kukus jer benda nih..
sedap taw! nih salah satu makanan pebret cp apa lagi kalau makan ngan nih..

Ayam!!! bestnye.. hihi..

Kalau nak rasa, jom la datang sabah!! :D




❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

8 CP's Bestfriend(s):

Amira Chan said...

Sedap nye!

tomato said...

wahhh mcm sedap je ! :D

Cik Purple said...

@Amira Chan
suda tentu..hikhik..:D

Cik Purple said...

@tomato
nak rasa?? jom dtg sabah~~hikhikhik..

Syazana Justme said...

wah!sedapnya..pernah dgar,tp x pernah try..huhu..

Lulu caldina said...

dear, lulu tag awak!!

http://lulu-pages.blogspot.com/2011/06/giveaway-autumn-in-melbourne.html

Nurun said...

kelupis tu rse manis ke rse blemak??
nmpk menrik juga...

Cik Purple said...

@Syazana Justme
lain kali terai la.. sedap..:D

@Nurun
ermm tak manes sis,, lemak2 macam tu la kot.. sebab ada santan kan..:D

@Lulu caldina

okeh sis..thanks:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...