Korang blogger A atau B C D E F atau S?????

Photobucket

Hai korang..:) dah makan? ceh! ayat basi lak cp nih..:)

okeh.. tadi bw kat blog my kuchi kuchi pampers hey! ingat masi tak kt game show nih??? hahahaha..

sebenarnya bila baca entri beliau, cp jadik ingat balik ngan kes yg cp pernah lalui masa berblog..

mungkin ramai yg tau hal, ade jugak yg tak tau..

FYI, di dunia sebenar cp jenis yg "aku tak suka, jangan paksa aku" apa yg cp tak stuju, cp akan cuba terus terang.. kecuali benda tuh cp boleh pertimbangkan utk setuju..:)

kadang kadang apa yg cp perasan, ada blogger yg tak yakin dengan diri.. dorang jadik "pak turut.." maaf kalau ada yg terasa.. tp itu perumpamaan yg lebih jelas..

sebagai contoh, Blogger A buat 1 isu panas.. Blogger B, C, D, E, F stuju ngan isu tuh..

tetiba, Blogger S entah datang dr planet mana tak stuju dan menyuarakan pendapat.

entri jadik makin panas, oleh sebab entri tu kepunyaan Blogger A maka tiada seorang blogger pun yg berani bersuara macam blogger S lakukan.. sedangkan, secara hakikat pendapat blogger S sangat logik dan boleh dipakai?

pendapat itu tidak ada yg salah kan?
namun apa yg disuarakan oleh blogger S hanya menyebabkan dia disindir teruk oleh blogger blogger A B C D E F. hanya kerana pendapat bertentangan?

mungkin blogger A berpuas hati dengan apa yg dimilikinya kan?

dia ada pengikut yang ramai, pengaruh yg kuat dan semua pandangan dianggap betul, dia mendapat semua komen positif walhal jika kita pandang secara realistik, pandang itu hanya suam-suam kuku sahaja dan berbaur sindiran yg mungkin mengguris hati sesetengah pihak atau blogger lain? tidak semestinya blogger S memberi pendapat negetif, kerana beliau terasa dengan entri tersebut. kan? mana tau dia blogwalking then jumpa entri tersebut, suarakan pendapat.. bole jadik camtuh kan? korang boleh pikir la.. takkan semua nak betul.. tak best la kan?

adakah ini bermaksud diskriminasi dalam kalangan blogger?

yg tidak berpengaruh, follower cikai, entri tunggang langgang tidak berhak menyuarakan pendapat mereka?

sedangkan, pendapat itu tidak ada yg salah bukan?

manakala yg terkenal, folower ramai, UV maintain 1000 ke atas diberi penghormatan dan diangguk sahaja kata beliau TANPA menilai isi sebenar entri tersebut.

wahai sahabat sekalian, sedarlah.. anda punya hak.. saya bukan mintak anda berkelahi atau membangkang setiap entri yg dibuat.. tp cuba nilai dulu entri tersebut.. nilai dari segi kebenaran dan cara penyampaian.. melalui penulisan kita bole tau entri itu berbaur apa..

terkadang entri yg mengguris perasaan pun korang iye2 jer.. hahaha

korang cuba fikir secara realistik, kalau korang yang dimaksudkan oleh blogger A tuh, apa korang rasa?

takkan dia jak nak betul sedangkan apa yg dia cakap tuh belum tentu hujung pangkal.

kita pulak ikut je la.. 

tak salah kan kalau korang nak ada pendapat bertentangan?

dan kepada blogger A, anda juga perlu tahu.. menjadi blogger itu secara automatik memasukkan anda kedalam satu komuniti..

kewujudan komuniti perlu berasaskan dengan kerjasama yg kukuh..

bukannya ingin menerima pendapat yg mengiyakan sahaja cerita anda itu.

anda perlu terima bukan semua blogger punyai pemikiran yg sama seperti anda.

kita lahir dengan cara pemikiran yg berbeza.. sedangkan ibu dan anak pun masih mercanggah pendapat, apatah lagi kita yg tidak pernah bersua muka..

oleh itu, terima setiap pendapat itu dengan positif walaupun ianya pendapat yg negatif..:)

cara pemikiran anda yg terbuka dan penerimaan anda terhadap satu satu pandangan dan pendapat itu menunjukkan kematangan pemikiran dan hidup anda.

so korang blogger yg mana? A atau B C D E F atau S? 

lu pikir la sendiri! hahaha

sekian, peace no war.. Maaf kepada penggunaan aku buat yg lebih tua, dan maaf jika ada yg tersinggung membaca entri ini.. saya jugak insan biasa..tp insyaAllah, sy terima dengan baek semua pendapat anda..:)

p/s: kalau takde nak join segmen haku, aku cancel la! batal batal! :( *majok sat*





❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

7 CP's Bestfriend(s):

cik wanie Lovela (CWL) said...

selalunya mcm tu lah 2 lwn 1 ..2 lah win

Cik Purple Pinkypuff said...

@cik wanie Lovela (CWL): a'ah yunk..:) walaipun yg 1 tuh menegakkan kbnaran..:]

iMBobo said...

betul tu cp! hehe..mcm blogger b,c,d,e,f x?

tp betul, mmg ada mcm tu..iMBobo skrg pun tgh try nk jd blogger S!! siaplah cp lps ni..hahaha

AnAk dEneSor said...

woho..cayalah cp =)

Cik Purple Pinkypuff said...

@iMBobo: hahahha.. kli IMbobo jadik blogger S, cp jadik blogger z.. lagik ganas.. hahaha

Cik Purple Pinkypuff said...

@AnAk dEneSor: hihi..sila percaya skrg..:p

c genk bah ne said...

ngam banar tu,,
spttnya suarakan ja pa yg kta mo suarakn bukan ikut suara org melainkan sependapat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...