Aku Tak Suka Sahur!

Photobucket

korang dah sahur ek?? korang suke tak makan sahur??

mesti suka kan?? sebab bangun jer trus gi makan..

cp honestly, cp tak suka sahur.

ada byk sebab cp tak suka sahur..

sebab yg pertama,

kena bangun awal.. kat sabah pukul 3 dah makan sahur.. awal tuh..

kedua, 

nasi cepat sejuk sebab cuaca subuh yg dingin..

cp tak suka makan nasi sejuk, ngat aiskrim ke nak mkn sesejuk..=='

ketiga,
perut masih malas..

dah dia baru jer siap kasi proses makanan bebuka beberapa jam lalu, tak lama gitu dah dtg lg mknan lain..
bila perut malas, selera pun takde.

keempat,
suasana sunyi..

 sunyi tu menyebabkan kita tade mud nak mkn.. kan? tak caya pegi makan sendiri2 kat blakang umah, bosan kan?

kelima,
tak bley nak mkn lama2...

takut imsak.. 

sekian, entri hari ini..

p/s: jom join segmen CP



❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

21 CP's Bestfriend(s):

My Name is Mar said...

Bangun setakat minum air and makan kurma dah cukup...
Saja amek sunat sahur..

KRU Ciplak Lagu SUPER JUNIOR

sergeant keroro said...

hehe, makan kurma dengan air masak jela. XD

IZYAN KAHER said...

tapi kan cp ..
sahur tuh ada berkatnye :)
sunat senanya lewat2 kan sahur^^

"sahurlah kamu kerana didalam sahur itu ada berkat" -HR Bukhari^^

happy ramadhan bahh :P

IZYAN KAHER said...

tapi kan cp ..
sahur tuh ada berkatnye :)
sunat senanya lewat2 kan sahur^^

"sahurlah kamu kerana didalam sahur itu ada berkat" -HR Bukhari^^

happy ramadhan bahh :P

siti kektus said...

sunyi? pasanglah radio fly.fm/ nanti cp tak merasa sunyi masa sahur dah. hehe :p

khairul akmal azman said...

sahur la best cp..
mengajar kite bgn pg...

Fatin Farhana Binti Ramli said...

awal bangun sahur..

ArulchelseA said...

hehe..memang payah nak mkn sahur2 ni..kih kih

cik Ida said...

saya pon tak suka sahur.. kadang-kadang sahur dulu sebelum tidur.. malas nak bangun subuh.. haishhh!

Cik Purple Pinkypuff said...

@My Name is Mar: hehehe.. bdk gemuk takleh la mkn kurma jew, lapa..:D

Cik Purple Pinkypuff said...

@sergeant keroro: hahaha.. cp tak suka sgt mkn kurma, tmbhn klu kurma tuh manis..:p

Cik Purple Pinkypuff said...

@IZYAN KAHER: hihihi.. cp tau, walaupun cp tak suka, tp cp ttp mkn gak..:)

Cik Purple Pinkypuff said...

@siti kektusmuahahaha.. x jumpa frekuensi fly fm la kt tmpt cp..:D

Cik Purple Pinkypuff said...

@khairul akmal azman: hihihihi..:p tau, tp cp mmg tak suka mkn pg.. even klu srapan pun plg awl cp mkn kul 9.. slalu srpn kul 11, skali ngan lunch..haha

Cik Purple Pinkypuff said...

@Fatin Farhana Binti Ramli: hihihi.. kat sini mmg awal bgn..imsak kan awal..:)

Cik Purple Pinkypuff said...

@ArulchelseA: hahaha.. kompem, ambil nasi sikit2 pn tetap ndak buli kasi abis.. skli siang, lapar la jwbnya..hahaha

Cik Purple Pinkypuff said...

@cik Ida: muhahahaha..tu salu mcm budak asrama cenggitu kan?:D sahur b4 tidoo.. jadi telajak tido smpai kesiang pun takpe..:P

echaRierie said...

wah ~ sm..
sy pun x suka mkn mknn yg sejuk ~
nehi nehi..haha

iPai said...

hee .. tak makan nasi pon menda lain boleh makan .. roti, sekut (biskut) dan kerepek .. hehe .. amik pahal sunat kat situ .. kunyah2 skit, then debum laa balik .. hehe

tp jangan terlajak subuh plak .. heheh

Cik Purple Pinkypuff said...

@echaRierie: hahaha.. tu la, kena lg duduk bawah kipas, cepat btul mknan sejuk kan..:D kali klu mkn nasi lemak awal pg bru ngam nih perut..:p ndak pun kepsi ka..haha

Queen F said...

saya sahur boleh minum aer masak jee.. menda lain tak boleh nak sumbat :| kalau tak mula la rasa nak buat drama mcm orang mengandung -.-'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...