"Maaf" Perkataan Pendek Yang boleh Mengubah Segalanya


Photobucket

Siapa yang tak pernah buat salah?? siapa yang tidak pernah merasa bersalah?? ANDA TIPU kalau anda kata anda tidak pernah buat salah. Kesalahan boleh berlaku sama ada anda sedar ataupun tidak.
kesalahan mampu mengubah orang senyum jadi murung, orang ketawa jadi menangis, orang berani jadi takut.

Berapa kali anda pernah minta maaf jika buat salah?? sekali? dua kali atau berkali kali???
atau anda tidak pernah minta maaf?

Terkadang, ada manusia yang tidak mengaku kesalahan yang dilakukan kerana keegoan diri, riak, sombong dan bongkak. Bila orang kaya buat salah pada orang miskin, orang miskin yang harus minta maaf. Bila ketua buat salah, anak buah yang patut minta maaf. 

Bukan semua manusia bersikap sebegini, namun ada segelintir pihak yang berkelakuan begini.. Tidak mengaku kesilapan diri dan ego untuk berkata " saya minta maaf" atau "maafkan saya". Ya, maaf tidak boleh membetulkan keadan tp ianya satu ayat ringkas tp cukup untuk menjernihkan keadaan.

Andai kita berbuat salah, ringankan la hati kita untuk meminta maaf kerana tiada ruginya meminta maaf..:)
setiap kali anda rasa bersalah, minta maaf la agar tiada berlaku sengketa.
Sesungguhnya dua orang musuh boleh menjadi sahabat jika salah seorang ikhlas meminta maaf ..:)

bukan hanya maaf di mulut, tapi maaf la dari hati.. :) IKHLASKAN HATI anda untuk meminta maaf dan Memaafkan..:)

takkan hari raya, setahun sekali jer nak mintak maaf? ==' minta maaf la bila perlu.. :) Sesungguhnya orang yang memintak maaf walhal itu bukan kesalahannya merupakan orang yg kacak / lawa bagi saya.. hehehe..


kacak dan bergaya kan?? :) ce tgk yg no 1 tuh, dah la hidong kembang mcm serombong kapal..=..=' tak kacak langsung! hahaha.. :P
Sebelum saya mengarut lebih panjang, lebih baik saya mintak diri dulu.. :P


dengan ini saya menyusun 10 jari memohon keampunan sekiranya saya pernah melakukan kesilapan kepada anda sama ada sedar atau tidak..:)


nota lutut:  mood hari raya sudah mari!!!!









❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

11 CP's Bestfriend(s):

Miss Xyz =) said...

hahaXD muke laki yg gmbr 1 tu lwk! yg no, 2 plak cam pelik je.. haha XD

Etong said...

betul, dari pengalaman etong. minta maaf tu memang ayat yg simple, tp sgt bermakna kalau betul2 maksudkannya :)

My Name is Mar said...

Lambat lagi nak raya neh...
Huhuhuhu.....

BTW, blog KAK CP dah ada pintu lah~~

sarah said...

tapi kan kadang2 maaf tuh langsung tak bawak erti bila orang tetap buat silap yg sama berulang kali.. :(

Cik Purple Pinkypuff said...

@Miss Xyz =): hahaha.. sebab dia ego, sal tu muka jadi gitu.hehe

Cik Purple Pinkypuff said...

@Etong: :)pestime dia serius.. demam ka?? hahaha.. tp btul la,.. lps mintak maaf.. happy jak rsa hati..:)

Cik Purple Pinkypuff said...

@My Name is Mar: hehehe.. mood kena ambil awal dek.. hehehe..:D a'ah.. lawa tak? :P

Cik Purple Pinkypuff said...

@sarah: bila maaf itu diucap tanpa keikhlasan dan kejujuran hati maka pengertian maaf itu suda tidak mbawa erti lagi.. ucapla dgn ikhlas..:)

N A T A S Y A ツ said...

btol ckp akak, sokong sokong !

*akak da ade pintu la ;)
cantik ~

Abang Stalker said...

abg maafkn..pdhal x de bt slh pun. :) abg minx maaf jgk k CP.

Cik Purple Pinkypuff said...

@Abang Stalker: takpe.. meminta maaf tu kan amalan mulia..:) cp pon maafkan abg..:')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...